

Kwalitaria en Fingerspitz winnen Global Search Award
...hoera!
‘De meeste effectieve marketing’ is een van onze beloftes aan ondernemers. Samen met digital marketingbureau Fingerspitz werken we hier hard aan, want ons nu een Global Search Award (dé wereldwijde zoekmachine marketing award) heeft opgeleverd.
De Global Search Awards erkent en beloont de impact die PPC, SEO en Content Marketing over de hele wereld hebben. Wereldwijd werden agencies met een case in één van deze categorieën uitgedaagd om deel te nemen. De awards belonen search agencies die bedrijven transformeren door middel van innovatieve campagnes die zich onderscheiden van de massa.
Als winnaar in de categorie ‘best local campaign SEO’ ontvingen Fingerspitz en Kwalitaria een gouden onderscheiding. Door een slimme toepassing van een gecombineerde branding campagne, heeft Kwalitaria de coronacrisis doorstaan én hebben de campagnes ervoor gezorgd dat de online omzet met bijna 70% is gegroeid!
Succesvolle samenwerking
Kwalitaria werkt al een aantal jaar samen met digital marketingbureau Fingerspitz, wat vorig jaar al een Dutch Search Award opleverde voor Beste impact/COVID19 campagne. “Met Fingerspitz hebben we nu gekeken hoe we naast onze actiematige marketinguitingen ook ons standaard assortiment goed onder de aandacht kunnen brengen”, vertelt Maaike Huibers, Brand Manager bij Kwalitaria, over de winnende case. “Met de juiste adviezen hebben we mooie content laten maken. Hierbij zijn zowel afbeeldingen als video’s gemaakt die we kunnen inzetten voor diverse kanalen. We zijn heel blij met de resultaten en gaan de campagne zeker herhalen.”
- Over de winnende case
-
Binnen de marketing-uitingen van Kwalitaria lag de focus met name lag op actiematige campagnes. Hierbij mistten we het échte branding-verhaal: Wie is Kwalitaria en waarvoor kan je altijd bij ze terecht? Het vaste assortiment werd namelijk een stuk minder onder de aandacht gebracht. Júist nu, in tijden van crisis zoals bij corona, is merkbranding ontzettend belangrijk. Helemaal nu de markt wat betreft het bezorgen van eten enorm aan het groeien is. Denk hierbij aan Thuisbezorgd en Deliveroo. Conclusie: de concurrentie neemt enorm toe en branding is hierbij key!
Oplossing
Om de branding van Kwalitaria naar een hoger level te tillen en zo meer merkbekendheid te genereren, is een campagne ontwikkeld waarbij zoveel mogelijk bereik wordt gecreëerd voor de vier hoofdcategorieën waaruit het assortiment bestaat. Deze vier hoofdcategorieën zijn als volgt:
• Friet & Snacks
• Friet Specials
• Burgers & Burgermenu’s
• MaaltijdenVoor elke categorie is er een video gemaakt waarin de categorie werd uitgelicht. Deze video’s zijn onder een brede doelgroep verspreid en vervolgens vertoond op Display, Facebook & Instagram én YouTube. In één reeks kreeg je alle vier de video’s te zien, zodat je ook gelijk kennismaakt met alle vier de productgroepen.
Na het vertonen van deze reeks video’s werden de statistieken geanalyseerd. Op basis van op welke video een persoon het meeste engagement vertoonde, werd een remarketing campagne uitgevoerd via dezelfde drie kanalen. Bij deze remarketing campagne kreeg je dan een specifieke video te zien met het assortiment waarbij het meeste engagement werd vertoond.
De belangrijkste resultaten
• + 61.000 klikken op links
• 1.2 miljoen mensen bereikt door middel van remarketing
• Geschatte stijging in advertentie herinnering: + 70.000
Wellicht ook interessant
-
Interview
-
Nieuws
Kwalitaria gaat samenwerking met De Verspillingsfabriek aan
Kwalitaria noemt zichzelf ‘Natuurlijk de lekkerste’ en dat is uiteraard niet voor niets. De ingrediënten kwaliteit en duurzaamheid staan bovenaan ons menu en we zijn dan ook onwijs blij dat we een samenwerking met De Verspillingsfabriek zijn aangegaan.