

Kwalitaria wint Effective Mobile Marketing Award
…hoera!
Kosten besparen tijdens de coronaperiode door de marketingcampagnes stop te zetten? Echt niet, dachten ze bij Kwalitaria en marketingbureau Fingerspitz. Deze beslissing levert ons, naast een enorme online omzetstijging, nu een prestigieuze award op.
Klinkt goed, maar wat houdt een Effective Mobile Marketing Award in?
De Effective Mobile Marketing Awards belonen wereldwijd prestaties op het gebied van digital marketing. Er worden awards in 28 verschillende categorieën uitgereikt. Samen met Fingerspitz ontvangen wij voor onze campagne in de coronaperiode een award voor de ‘Most effective Pandemic Campaign’, en laten daarmee medegenomineerden HP, Palmers en Public Health England achter ons.
Waarom was de campagne dan zo succesvol?
Een beetje achtergrondinformatie
Maart 2020; deze maand staat bij alle Kwalitaria ondernemers in het geheugen gegrift. In deze periode moesten alle ruim 135 Kwalitaria vestigingen namelijk hun restaurants sluiten. Een enorme klap, want 79 procent van de omzet kwam op dat moment uit fysieke winkelbezoeken.
Waar veel bedrijven ervoor kozen om kosten te besparen door marketingcampagnes stop te zetten, kozen Kwalitaria en marketingbureau Fingerspitz er juist voor om de campagnes door te zetten. Wel met een andere insteek, gebaseerd op het veranderende consumentengedrag naar aanleiding van COVID-19.
Zo spelen we in op veranderend consumentengedrag
De campagne tijdens COVID-19 speelde in op de volgende drie gedragsveranderingen:
- Grotere behoefte aan zekerheid en veiligheid
Bijbehorende campagne: promoten van coronaproof afhalen en bezorgen. - Meer prijsbewustzijn
Bijbehorende campagne: promoten van de Kwalitaria Deals App waarmee gasten aantrekkelijk kortingen krijgen. - Grotere waardering voor lokale producten
Bijbehorende campagne: promoten van de seizoensspecials waarbij lokale ingrediënten zoals Beemster kaas en Hollands MRIJ-rundvlees een grote rol spelen.
De campagne is ingezet via Google Ads, Facebook en Instagram, Display, maar ook deels op de radio en kanalen als Spotify en Flitsmeister.
De fantastische resultaten
Kijkend naar de algehele sector van voedingsmiddelen en dranken zien we vanaf maart 2020 een omzetdaling van maar liefst 74 procent. De online inkomsten van Kwalitaria groeiden tussen maart en december 2020 daarentegen met 166 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2019. Pakken we de offline en online omzet samen, dan is de omzet van Kwalitaria slechts 4,8 procent lager dan in 2019.
Een mooi voorbeeld van hoe het inspelen op veranderend consumentengedrag de toekomst van je bedrijf kan veiligstellen, in een tijd waarin veel zaken hun deuren definitief moesten sluiten.
Wat zegt de jury?
“Een goede strategische aanpak met een sterke achtergrondanalyse. Een goede innovatieve benadering van een omnichannel strategie en geotargeting. Een sterke uitvoering afgestemd op veranderd online gedrag en uitstekende resultaten.”
Wellicht ook interessant
-
Nieuws
-
Video
Video: Online groeimogelijkheden bij Kwalitaria
In de vijf jaar dat hij Kwalitaria Délifrance-ondernemer is, heeft Tuygun Dasdemir de online markt enorm zien groeien. In deze video vertelt hij meer over de kracht van online, het succes van zijn bezorgservice en de online groeimogelijkheden van Kwalitaria.
-
Tips&tricks
Kwalitari-ja of nee; is ondernemen (n)iets voor jou?
Voor jezelf beginnen…. Iedereen denkt er wel eens over na. Hoe zou het zijn om niet meer voor een baas te werken en om te doen wat je het liefste doet? Maar ondernemen is niet voor iedereen weggelegd. Is het (n)iets voor jou? Ontdek het aan de hand van vijf stellingen.