Vega snacken steeds populairder bij Kwalitaria; groei van 24%
...vega je mee?
Van een vega frikandel en bitterballen zonder vlees tot een spinazie-kaas burger; op de Kwalitaria menukaart zijn steeds meer vegetarische gerechten te vinden. De vraag naar alternatieven zonder vlees groeit en dat zien we ook terug in de cijfers.
Vega snacks het meest populair
Het totale vega aandeel is nog klein, maar dit aandeel groeit snel. In de eerste drie maanden van dit jaar werden online ruim 24% meer vega producten besteld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral de vegetarische snacks zijn populair onder de Kwalitaria klanten en vormen het grootste aandeel (72,6%) in de vega verkoop, gevolgd door de vega burgers (20,8%).
Met acties en promoties brengt Kwalitaria haar vegetarisch assortiment regelmatig onder de aandacht. Afgelopen maart profiteerden gasten, in het kader van de Nationale Week Zonder Vlees, nog twee weken lang van korting op vegetarische producten. Dit leverde een stijging op van 12% in de verkoop van het vega assortiment en ook in de periode na de actie houdt de groei in zekere mate aan.
Groeiende vraag naar vega
Voor ondernemer Tuygun Dasdemir, eigenaar van twee Kwalitaria vestigingen in Kampen, is de eerdergenoemde actie een goede manier geweest om te laten zien dat ze óók vegetarische opties hebben. Hij realiseerde van alle Kwalitaria vestigingen de grootste percentuele stijging in de verkoop van vega tijdens de actieperiode: “Vooral onze vega bamischijf is populair, maar door de actie probeerden gasten bijvoorbeeld ook vaker een vega friet special. Wij merken echt dat steeds meer gasten bewust vragen om vega.”
De vegetarische trend past goed binnen de verduurzaming van de Kwalitaria formule, wat al jaren een belangrijk thema is. Bovendien levert het een belangrijke bijdrage aan onze duurzaamheidsdoelstelling om in 2030 minstens 60% minder CO2-uitstoot te realiseren.
Wellicht ook interessant
-
Nieuws
Kwalitaria wint inOrbit award voor online marketingcampagne
‘Marketing met smaak’ is een van de beloftes aan onze franchisenemers. Samen met digital marketingbureau Fingerspitz werken we hier dan ook hard aan. Met effect, want samen hebben we een inOrbit Award, een Europese digitale marketingprijs, in de wacht gesleept.
-
Nieuws
Kwalitaria Colijn verbouwd naar nieuwste stijl
Wie Kwalitaria Colijn in Rhenen binnenstapt, moet even twee keer knipperen. De zaak is volledig vernieuwd en heeft een compleet nieuwe inrichting en indeling. Ondernemers Maarten en Berto zijn blij met het eindresultaat: “We zien alleen maar voordelen."
-
Interview